Lite ord i mars

Jag tänker ofta att det är bra att skriva, att det är bra att låta orden rinna ut över tangenterna men det blir inte av. Jag målar ju ganska mycket vilket är ett annat bra sätt att använda händerna och få utlopp för någon slags kreativitet men orden betyder ganska mycket för mig ändå.
 
Det är mars. Det har varit vår i helgen. Jag har suttit i mitt fönster och rökt en cigarett (ja, onödigt) och blivit varm av solen. De första försiktiga vårdagarna är alltid likadana. Överväldigande och ofattbart vad som ligger framför oss, som jag älskar våren och som jag älskar sommaren. Det är ju helt jävla otroligt att man överlever vintern varje jäkla gång, jag tycker att man borde förtjäna något precis för att man inte har tappat det totalt varje vinterhalvår.
 
För på något vis så är ju vintern tung. Jag vet inte vad det är, men de senaste åren har det inträffat så mycket tunga saker lagom till vintern. Som man tragglar sig igenom och tänker "nästa vinter kommer inte bli lika jävlig, det kan den inte bli". När den man är kär i berättar att den varit med någon annan, när man får besked och måste ta beslut som aldrig känns riktigt rätt..
 
Nästa vinter blir nog bättre! Men först ska det vara vår och sommar och höst. Den här helgen har varit lugn och jag är tillfreds. Jag är där jag vill vara. Jag vaknar bredvid precis rätt person på morgnarna och våren, den kommer nu.
 
 
Allmänt | |
Upp