Män som hatar kvinnor


Igår packade jag ner träningskläder i jobbväskan för jag tänkte att jag skulle försöka ta vara på den fina sommaren, så gott det går när man jobbar jobbar jobbar, och gå ut en promenad i ett motionsspår här i stan. Men med en liten övervägning inom mig så kom jag fram till att jag helt enkelt inte vågar.
 
Jag VILL INTE låta min rätt att röra mig fritt utomhus på eftermiddagarna bli berövad. Men å andra sidan så vill jag inte chansa heller liksom. Med två till synes oprovocerade mord på unga kvinnor under en ganska kort period den här sommaren så bevisar det bara en sak: Kvinnor bör vara rädda när de röra sig ensamma. Det gäller inte bara natten utan ljusa eftermiddagar, på platser där det faktiskt rör sig ganska mycket folk ändå. Inga öde gränder i ghettot klockan 3 på morgonen.
 
Snart blåser väl det här över och glöms bort lagom tills det är dags för någon oskyldig kvinna att bli bragd om livet igen. Och alla säger "något måste göras.." men orden tystnar till slut och vi lunkar på men något MÅSTE göras. Att föreslå utegångsförbud efter klockan 18 för alla män (att föreslå det med glimten i ögat till och med) väcker ju ett större raseri än vad dessa mord gör.
 
Suck.
Allmänt | |
#1 - - Skogsraah ☾:

Så bra bild! Så jävla rätt det du skriver. Det är inte okej.

Upp