Ramble

Ibland känns det ju som att inget riktigt klaffar här i livet. Som att det finns någon bugg i universum som gör att man helt enkelt misslyckas med allt man tar sig för.
 
Som tur är så vet jag ju att det inte är så. Jag vet att livet funkar så, att man misslyckas och går under och tappar bort allt och sig själv totalt gång på gång. Men det är inget konstigt med det. Jag tror att det viktiga är att man lär sig av sina misstag och att man gör sitt bästa för att leva sitt liv precis så som man vill leva det.
 
Och DET är ju lättare sagt än gjort. Det är så lätt att tappa bort sig själv bland ideal och normer och ett samhälle som gärna vill tänka åt en och drar i en och gärna vill att man ska vara och se ut och bete sig på ett visst sätt. Jag ställer mig så ofta på tvären emot allt sånt där. Livet skulle vara så lättare om jag bara ställde mig i ledet, svalde och såg söt och glad ut men då får det fan vara svårt i stället.
 
 
 
Allmänt | |
Upp