"Tyvärr men jag gillar tjejer"

Jo men visst blev midsommar mysigt. Det blev sill, grill, öl och nubbe och hela den biten. Femkamp och brännboll på en fotbollsplan i närheten. Man älskar ju traditioner och man älskar ju att dricka bubbel i plastmuggar, röka för många cigaretter, lyssna på svenska klassiker och diskutera kärlek med hårdhudade killar som vågar ta fram det mjuka inom sig efter två öl för mycket.
 
Sen att jag var lite smådryg och hällde ut mitt glas i knät på nån kille som sa något opassande, och dissade en annan som bara var trevlig och pratade med mig utan någon baktanke genom att avbryta mitt i en mening och säga "tyvärr alltså, men jag gillar tjejer..". Eh, va? Vad får jag allt ifrån egentligen?
 
Hur som helst. Vid halv ett blev jag paniktrött och ville bara hem, och jag fick sällskap av en kompis och jag inbillar mig att det föll ett lätt sommarregn för det passade så väl just då. Han skulle hem till en tjej han gillar och jag skulle hem till en tom lägenhet. Kunde ha plockat sjutusen blommor och lagt under kudden men jag visste redan innan vem jag skulle drömma om.
 
Idag har rastlösheten och även den där saknaden ätit upp mig. Jag var ute och gick i några timmar nu på kvällen och det var så fint, så perfekt. Precis vad ett hjärta som blöder lite behövde.
 
 
Allmänt | |
Upp