Flygbiljetter

 
Prag 2014
Jag har suttit och kollat på flygbiljetter den här morgonen. Är det något sug jag alltid har, så är det suget efter att resa ;)
I januari var jag på solsemester i Kap Verde och det var helt fantastiskt. Nu är jag sugen på att ta en weekend någonstans i Europa, jag vet ju att våren är fantastisk i London till exempel så dit skulle jag gärna åka. Å andra sidan är jag sugen på att testa ett helt nytt ställe - förra året var jag ju i både Budapest och Prag och de städerna överträffade alla slags förväntningar. Bra priser, fantastiskt hög standard och otroligt härliga städer båda två.
(Utöver Ungern och Tjeckien besökte jag även Spanien, Skottland, Italien och Finland. Jag hoppas på ett liknande rese-år men vi får se vad ekonomin och tiden tillåter.)
 
Hur som helst, i London däremot får man ju bo i en skokartong för samma priser som ett lyxhotell i Budapest/Prag/liknande städer. Jag har varit i London ett gäng gånger och ofta bott på rätt skabbiga hostels/hotell men med åldern blir man ju lite mer kräsen, tyvärr.. Men jag har inte riktigt 20k att lägga på fyra nätters hotell just nu, vilket är synd.
 
Jag får fundera lite på det här, jag vet i alla fall att jag vill iväg och resa och det nu.
Resa | |
Upp