Måndag

Har hört att det är måndag idag. När man inte jobbar heltid så lägger man inte så stor vikt vid veckodagarna, alla är samma i princip. Helgen är lite roligare för då är andra lediga också och man kan hitta på roliga saker.
 
Den här helgen var mycket bra, helt i min smak. Stallet på fredagseftermiddagen och vin på kvällen. I lördags var jag på stan med min mamma, hon shoppade lite presenter och sen bjöd hon mig på fantastisk lunch, jag tog kikärtsbiffar som serverades med ett berg av quinoa och marinerade råa grönsaker. Alltså, det var heaven.
 
På lördagskvällen hade min pappa kalas men jag var trött och drack cola och spenderade den mesta av tiden framför Melodifestivalen. Världens jävla partypooper, så tråkig kände jag mig. Drog hem tidigt med svansen mellan benen och på söndagen blev det ju shopping som sagt.
 
Och idag är det måndag. Jag har städat hela min lägenhet från topp till tå. Det brukar bli så på måndagar. Utan jobb blir måndagarna en förtvivlad rastlöshet.
Nåväl, livet blir vad man gör det till! Nu tror jag bestämt att jag ska ta mig ut på en promenad med min nya spellista jag knåpat ihop idag.
Allmänt | |
Upp