Kreativiteten

Jösses vad det ekar tomt på ord härinne. Jag skriver mer än någonsin men inte här. Det jag skriver får hamna i min egna lilla bok, det ska inte vara här. Så är det ju ibland. Det ena utesluter ju dock inte det andra och jag vill gärna skriva lite här också. Men vad ska jag skriva?
 
Idag gick jag upp, slängde på mig jobbuniformen, slängda i mig frukost, slängde mig in i bilen och jobbade jobbade jobbade och sen kom jag hem och duschade och lagade mat och läste en bok och sen sov jag och sen började det om.
 
HJÄLP! Mitt liv är verkligen så känns det som. Även om det brinner så mycket eldar inom mig så är det i princip så mitt liv ser ut. Det är helt okej men jag vill ju bara skapa, få utlopp för en kreativitet som växer i mig och sådär. Jag matar den där kreativiteten och ibland blir det något av den och ibland inte. Det blir mycket texter som egentligen inte handlar om någonting, eller egentligen handlar de ju om allt. Men det är inte sammanhängande eller begripligt och det är alltför ärligt och naket, det är därför de inte kan hamna här.
 
Igår började jag måla på en ny tavla. Har inte målat på flera år. Det var en seger bara det.
 
Och idag är det lördagsmorgon och den har varit långsam och ensam precis så som jag vill ha den. Nu skiner höstsolen utanför fönstret och idag händer det roliga grejer. Älskar lördagar. Älskar helgen!
 
Allmänt | |
Upp