V.35

Det är omtumlande att vara gravid. Jag önskar att jag kunde leva precis så som man ser att "alla andra" gör, i ett fluffigt moln av bebislängtan med nymålade ögonfransar och en partner som smörjer magen med någon dyr kräm varje kväll och sjunger en liten töntig sång eller nåt, men verkligheten ser ju alltid annorlunda ut.
 
Ärligt talat är jag ganska less på det här nu, det får man ju knappt säga men sista veckorna har inte varit särskilt roliga. Det är ett privilegium och en lyx att få bära ett barn i sin kropp, självklart. Det är mysigt och underbart och jag vet att det är långt ifrån en självklarhet att få uppleva det här. Men enligt mina preferenser så är det och har varit ganska tungt. Inte bara fysiskt men framför allt psykiskt.
 
Nog om det. Nu är det förhoppningsvis bara några veckor kvar innan jag får träffa den lilla i magen och då kommer det såklart vara värt det x 1000 men jag anar att de sista veckorna kommer ta ganska lång tid.
 
 
Allmänt | |
Upp