Att utvecklas

Det här med att utvecklas är ju intressant. För mig är det otroligt viktigt att växa som människa, jag skulle hata att vara samma person som för tre år sen för vad skulle då meningen vara? Livet är en jävla berg- och dalbana och det innebär ju att man lär sig av allt.
 
Däremot gillar jag inte de stunderna då jag inser att jag tappat så mycket av mig själv som jag faktiskt gillar. Att jag har bytt ut så mycket djup mot så mycket yta. Yta är enklare, djup är mer komplext och svårhanterat ibland. Men tappar jag bort det där djupet så tappar jag bort en viktig del av mig själv...
 
Det som krävs är väl en livskris för att man ska fundera riktigt ordentligt över sig själv, sitt liv och den man vill vara. Annars så bara kör man på i 110 och inser alldeles för sent att vissa delar av ens utveckling inte är optimala.
 
Nu ikväll sitter jag och har på TV-serier i bakgrunden, äter glass och läser. Funderar över livet också, såklart. Som alltid..
Allmänt | |
Upp