En ny start

Det blir mörkt tidigt på kvällarna nu. Snart är det mörkt redan vid 15-16, det känns helt orimligt faktiskt.
 
Hösten ska ju vara någon slags nystart och allt vad det nu heter, jag vet inte, jag vill bara starta om allt hela tiden. Vill rensa och vill behålla det goda bara men det är så svårt. Inget känns stabilt. Vill ha lite mer drömmar och ambitioner, men allra helst vill jag bara ha lugn och ro. Som sagt. Jag har en jävla kämpaglöd i mig om jag verkligen vill något, det har jag. Annars hade jag inte gjort ens hälften av det jag gjort i mitt liv hittills. Däremot så har jag inte så mycket ambitioner och då blir det lätt att man står och stampar på samma ställe. Hade jag en dröm om att bli .. ehm.. tandläkare så hade jag varit tandläkare vid det här laget. Problemet är att jag vill inte bli tandläkare och jag vet inte vad jag vill bli alls.
 
Å andra sidan vill jag inte identifiera mig med det jag jobbar med heller. Men att ha ett hyfsat roligt jobb skulle faktiskt inte skada...
 
Den här hösten blir nog början på något nytt. Det känns som det, men vad vet jag.
 
Allmänt | |
Upp