Toscana

Jag fick en sån himla Italien-feeling alldeles nyss när jag stod och gjorde iordning frukost. Jag kan inte sätta fingret på vad det var men något slungade mig tillbaka ett år i tiden. Till en morgon i vår gamla stenvilla i Toscana med tunga möbler och alldeles för litet kylskåp för ~20 personer som vi var som bodde där. När man skar upp bröd, tomat, mozzarella, melon och charkisar på morgonen och kokade kaffe och gick ut på grusaltanen och åt frukost till den mest fantastiska utsikt jag sett. Man funderade på vad man skulle ta sig för under dagen - promenera in till byn, ta bilen på utflykt, ligga vid poolen hela dagen och läsa böcker?
 
Som den nostalgikern jag är så känns det lite sorgligt att en sån fantastisk resa är över. Den kommer aldrig igen och jag saknar solen, dofterna, maten, grillad fisk och kall prosecco. Att få vara omringad av min familj (på gott och ont).
 
Jaja. Livet blir vad man gör det till. Mycket roliga saker skall komma också.
 
 
Allmänt, Resa | |
Upp