Det här med badrum...

 

Just nu blir jag typ deprimerad av att befinna mig i mitt badrum. Det är fräscht och hyfsat nyrenoverat men jag kan inte riktigt förstå hur de som renoverade tänkte. Mitt badrum är EXTREMT litet, alltså så pass litet att jag har en s.k. Stockholms-dusch.
Hade jag renoverat mitt badrum så hade jag alltså valt på att göra det så ljust jag bara kunde med många ljuskällor. Istället valde hen att sätta in stora mörkgrå/blå kakelplattor som är typ.. skitfula i hela badrummet + två små spotlights i taket. Mörkt och tråkigt, och efter en dusch därinne så är allt kalkigt och fult och även om jag är noggrann att städa så orkar jag inte ställa mig och skrubba VARJE gång jag duschat.
 
Skittråkigt tycker jag. Jag har inte direkt kapitalet till att renovera just nu men hade jag fått drömma hade det gått i ljusa färger, eventuellt lite blått/ljusgrått i kaklet. Definitivt inte fult, mörkgrå/blått kakel.
 
 
Hem | |
Upp