Februari

Det är februari och grått ute. Jag känner mig lycklig. Det är ju inte så svårt egentligen, det här med att göra mig nöjd och tillfreds och lycklig. Jag kräver inte så mycket på det sättet, kaffet på lördagsmorgonen känns på riktigt som magi.

Våren har liksom teasat lite i veckan, jag har promenerat i solen som har värmt mig. Och även om det är grått och kallt idag så har solen som visat sig i veckan lovat att våren kommer snart. Jag vet jag vet det är i alla fall två månader kvar av vintern men ändå. Fyller lägenheten med tulpaner och tar fram solglasögonen så fort jag får tillfället så går det fort, den tiden.

Idag, ska jag läsa en bok och kanske måla lite. Äta jordgubbar och vara inomhus. Ikväll kanske jag ska iväg och äta tapas och dricka rödvin. Eller så stannar jag hemma i pyjamas. Vi får se.

 

Allmänt | |
Upp